Tisztelt Felkiáltójel

Tisztelt Felkiáltójel

Tisztelt Felkiáltójel

Hacsak nem pont Felkiáltójel a címzett keresztneve – amire, valljuk be, igen kicsi az esély – a hírlevél elején a „Tisztelt !” rettenetes baklövés. Helyrehozhatatlan hiba, ha a hírlevél küldője pont a nevedet puskázza el.
Minden biztosítási ügynök és telemarketinges tudja, hogy az ember legszemélyesebb tulajdona a saját neve. Ezt az oktatás legelső napján tanítják meg nekik. – „Ugye, Géza? Köszönöm, Géza!”. Irritáló és művi, mégis működik: bizalmat ébreszt.

A „Kedves #name!” vagy a „Tisztelt Kiss!” kezdetű hírlevéllel magunk alatt vágjuk a fát, mivel az ügyfelet már a megszólításnál elveszítjük.

Az olvasó jogos felháborodásában minimum kukába dobja az e-mailt vagy azonnal leiratkozik a folytatásról. A legrosszabb eset, amikor a körülményes leiratkozás helyett az egyszerű bosszúállást választja: spam-nek jelöli a levelet. Ez azért hatásos visszavágás, mert a spamszűrők regisztrálják, hányan jelölik meg levélszemétként a küldeményünket. Ha ez a szám elér egy küszöbértéket, menthetetlenül feketelistára kerülünk és a szűrők akár a teljes hírlevélküldő forgalmunkat blokkolhatják.

„Boldog névnapot, Czirbesz!”

A fenti megszólítás jól rávilágít arra, hogy miért fontos a címzett adatbázis pontossága, ha megszemélyesített kampányt küldünk. A példában a kígyó kétszer is a saját farkába harapott: az csupán apró baki, hogy szolgáltatási igazgatónk nem is aznap ünnepelte a névnapját. Egy névhez általában több dátum is kapcsolódik: László napból pl. kettő van egy évben. Így 50% az esély, hogy elhibázzák.
Az viszont már kifejezetten modortalan, ha a vezetékneveden szólítanak. Merthogy Czirbesz névnapot hiába keresünk a naptárban.
A hanyagul kezelt hírlevélküldő szoftver egy adatbázisból kikereste az aktuális névnapot, majd az ügyfelek közül leszűrte az adott keresztnevűeket. Ezután azonban – váratlan fordulat – nem a kereszt-, hanem a vezetéknevet illesztette be a címzésbe. A programkód apró hibája elég a garantált sértődéshez.

Csak pontosan, szépen…

Nagyon fontos, hogy a hírlevélküldést a lehető legalaposabban előkészítsük. A neveket és e-mail címeket tartalmazó adatbázist precízen és hibátlanul vezessük, külön szedve a vezeték- és keresztneveket – és a kettőt még véletlenül se cseréljük fel. Az adatbázist folyamatosan tartsuk karban, a leiratkozókat távolítsuk el a listáról. CRM-mel mindez egyszerűen megvalósítható, hiszen a program automatikusan frissíti a fel- és leiratkozókat, sőt, külön csoportokat képezhetünk csak hölgyekből, urakból, cégvezetőkből. Rafinált szűrésekkel pedig személyre szabott hírlevelet küldhetünk az összes pécsi férfifodrásznak, akiket érdekel az elektronika és az éneklés.
Persze, csak ha előtte jóváhagyólag beleegyeztek ebbe.

Kapcsolódó bejegyzések