Autós ügyfelünk meglepő tanulságai
Egy autóértékesítő-hálózat folyamatainak támogatására készítettünk CRM-et. A rendszer a szokásos funkciókon túl a teljes hálózat összes budapesti és vidéki kirendeltségét kezelte, láthatóvá tette minden szalon forgalmát autótípusok szerinti bontásban. A hónapokon át tartó tervező-fejlesztő munka rendkívül összetett rendszert eredményezett. A begyűjtött információk és a belőlük készíthető statisztikák, hosszú távú elemzések teljes átfogó képet mutattak a vállalkozás minden szegmenséről.
Az ügyvezető a rendszer indulása után 12 hónappal, a rendes éves találkozásunk alkalmával eufórikus örömmel újságolta:
álmában sem gondolta volna, hogy az általunk személyre szabott és üzembe helyezett rendszer ilyen kérdésekre ad majd választ nekik!
Fel sem merült benne, hogy a rendes folyamatok napi szintű támogatásán túl az Opportunity paraméterezést mennyi mindenre tudja még használni! Többek között olyan online helyzetképet kap – valós időben! – mind a 11 „városáról”, hogy az minden várakozását felülmúlta. Pontosan meg tudja mondani minden időpillanatban, hogy hány autót adtak át Szentgotthárdon vagy mi a várható rendelés bizonyos autómárkából Budapesten. Látja, hogy hogyan teljesítenek az üzletkötők a szegedi szalonban, melyik a leggyakrabban rendelt extra adott típushoz. Pontosan kiderül, hogy mi a vevők kedvenc árnyalata a választható kárpit színek közül, átlagosan hány kiadott ajánlatból lesz megkötött üzlet… És ami a legnagyobb öröme volt, hogy nem nyakatekert riportok fejlesztésével jutottak el ide, hanem a legegyszerűbb, könnyen kezelhető és beállítható eszközökkel tud teljes átfogó képet kapni a vállalkozás egészéről!
Valós idejű elemzések
A CRM valós idejű elemzéseiből tudta meg, hogy a webes, e-mailes megkeresés az ő üzletükben is kiemelkedően magas arányú, de ennek az értékesítési csatornának a nyerési esélye rendkívül alacsony! Az importőri ajánlás hatékonysága szintén alacsony volt, gyakorlatilag mindet elbukták – és ezt is a grafikonokból tudták meg…
Ezeket az összefüggéseket képtelenség előre látni – csak egy jól bevezetett és beállított CRM rendszer tudja megmutatni őket. A hosszú távú elemzések olyan eredményeket tudnak produkálni, amik rendkívül értékes információkat adnak a stratégia kialakításához. Ehhez az adott vállalkozás saját üzleti logikájára kell hatékonyan felépíteni a CRM-et. Számunkra ez a kihívás: hogy megtaláljuk, hogyan tudjuk a CRM-mel a legpontosabban lefedni a cég üzleti folyamatait.
A SuiteCRM alapmodellje alkalmas erre. Ha jól tervezzük meg a rendszert, 1-2 év múlva olyan kérdésekre fog válaszolni, amiket ma még fel sem tettünk!