Kinek milyen funkcionalitásra készítettük fel a SugarCRM-et?

Kinek milyen funkcionalitásra készítettük fel a SuiteCRM-et?

Kinek milyen funkcionalitásra készítettük fel a SuiteCRM-et?

Ügyfélkezelés, ügyfélkapcsolat-menedzsment – a CRM ma elterjedt értelmezései. A keretek adta lehetőségek és saját, egyre halmozódó tapasztalatunk segítségével azonban ennél sokkal több funkcionalitásra is felkészíthetjük a szoftvert. Csupán alapos tervezésen és az üzleti folyamatok megismerésén múlik, hogy egyedi fejlesztés révén milyen speciális feladatok elvégzését valósíthatjuk meg a SuiteCRM-ben.

Lássunk néhány példát az érdekesebbek közül!

1.

A vállalatirányítási rendszerben (ERP) nem megvalósított készletkezelési és foglalási üzleti logikák fejlesztése. Az Opportunity Management folyamatába illesztve automatizáltan működik a készlet-foglalás, a státusz kezelés – mindez vezetői kontroll funkcióval megfejelve.
Ez a funkció jó szolgálatot tesz autós ügyfelünk rendszerében. A finombeállítások után a rendszer automatikus értesítést küld a vezetőnek, ha egy értékesítő már egy hete „csücsül” egy autón. A második héten azonban már a vezetőnek joga van levenni a foglalást a kocsiról, így az újra az eladható készlet részévé válik. Ezzel a megoldással elkerülhető, hogy ha az üzletkötő pl. elmegy nyaralni, addig álljon az üzlet.

2.

Szintén teljesen egyedi fejlesztés volt, amikor olyan CRM-et adtunk át kommunikációs területen tevékenykedő ügyfelünknek, ahol a szoftvernek egyáltalán nincsen webes felülete. A program kizárólag backend funkciókat valósít meg (a háttérben az értékesítési folyamathoz kapcsolódó üzleti logikákkal). A CRM csupán háttér-rendszerként működik más rendszerekkel karöltve, felhasználói felület nélkül. Ez is egy érdekes megbízás volt.

3.

Projektmenedzsment, projekt elszámolások támogatása és ehhez kapcsolódóan a munkaidő-nyilvántartás elszámolása is a CRM-mel integráltan valósul meg. A cél az, hogy a projektek tervezett és realizált költség oldala kellően pontos képet mutasson. A munkaidő regisztrálása úgy történik, hogy 15 percenként egy felpattanó figyelmeztetés ugrik fel, a kolléga pedig beírja a kliensbe, hogy éppen melyik projekt melyik feladatán dolgozik. Így a vezető a CRM-ből 15 perces pontossággal meg tudja mondani, hogy mennyi volt az adott projektre fordított élőmunka.

4.

Ingatlanos cég adatbázisát a CRM-ben építettük fel. Ezután automatikus szinkronizálást fejlesztettünk hozzá, ami a rendszerben kezelt termékeket és szolgáltatásokat, ill. a hozzájuk kapcsolódó információkat (képek, leírások, árak, időtartamok) elérhetővé tette a céges portál és weboldal számára. Így a korábban Excelben kezelt iroda-adatbázist az értékesítők a webes rendszeren keresztül érték el, ami így a CRM-ből kapta a szabad, bérbeadható irodák naprakész listáját.

5.

Webshop: kosáranalitika, eCRM. Az eCRM az elektronikus kereskedelemhez kitalált és abban alkalmazott CRM. A CRM-be kerülő információk (ügyfél- és üzleti adatok) 98%-a automatizáltan, a webáruházból kerül a rendszerbe. A webshop tevékenységek és aktivitások alapján lehet profilozni az ügyfeleket (pl. belépések gyakorisága, látogatott kategóriák, megtekintett és/vagy kosárba tett termékek). Nem csupán magukat a rendeléseket lehet visszanézni, hanem még a kosár állapotokat is tudjuk elemezni. Mit vásárolt az adott ügyfél és mi volt az, amit kosárba tett, de meggondolta magát és végül nem vásárolta meg? – ez mind ügyfél-, mind termék alapú elemzésekhez remek információkat szolgáltat, amiket hatékonyan lehet felhasználni az üzleti elemzésekhez, üzletfejlesztéshez.

6.

Lapkiadó vállalat számára fejlesztett rendszerben a teljes lapszerkesztői előkészítő munkát a CRM-ben végezhetik el. A kiadvány összes nyersanyagát a CRM-be töltik fel, majd innen exportálják ki a tényleges lapszám szerkesztéséhez. Egyedi fejlesztés révén az adott lapban szereplő összes képet, cikket, hirdetést, promóciós anyagot a CRM kezeli: itt lehet kiválasztani a konkrét kiadványt, amit szerkeszteni akarnak, a cikkek lehetséges és választott méretét, az adott rovatban szereplő üres helyeket. A rendszerbe épített automatizmus jelez a lapzárta leadási határideje előtt, így mindig tudhatják, hogy meddig kell véglegesíteni a feltöltött anyagokat. Az összes nyersanyagot innen exportálják ki a szerkesztéshez – és a CRM-ben kezelik nem csak a bevételeket (megrendelések, hirdetések), hanem a kiadásokat is. Ezáltal nem csak azt láthatják, hogy mennyi a várható havi bevétel, ill. mik azok az anyagok, amik nem hoznak konkrét bevételt, hanem azt is, hogy mi az adott lapszám teljes költségvonzata. Így a teljes kereslet-kínálat folyamatát a CRM-ben kezelhetik.

Kapcsolódó bejegyzések