A jegygyűrű
Márk hosszasan válogatott, mire rábukkant az igazira. Mármint az igazi jegygyűrűre – hiszen az Igazira már évekkel korábban rátalált. Éppen neki szánta a kis brillekkel kirakott fehérarany ékszercsodát. A legnagyobb titokban szervezkedett heteken át és a nagyszabású projekt most fordult a célegyenesbe. Megjött a gyűrű, az a gyűrű, amihez a méretet az éjszaka közepén vette le a kedvese ujjáról, egy darab cérnával, lélegzet-visszafojtva, torkában dobogó szívvel, nehogy felébredjen a drága. Meglehetősen reménytelen vállalkozás lett volna kimagyarázni a helyzetet, hogy vajon mit sumákol hajnali kettőkor az ágy előtt guggolva, szerelme gyűrűsujjának kerületét méricskélve. Ez tönkretenné a lánykérést. Nem hibázhatott.
És most a kezében tartotta jövendő életük szimbólumát, elválások és újra egymásra találások megkapó történetét, 15 hosszú év jelképét, gyermekkori álmainak megkoronázását. A jegygyűrűt, amivel néhány nap múlva minden részletre kiterjedően megszervezett körülmények között megkéri majd gyerekkori szerelme kezét.
– És majd lájkolj minket a Facebook-on! – kérte a mosolygós eladó hölgy, miután Márk kifizette a kisebb vagyont a pénztárnál.
– Rendben! – felelte a vőlegény-jelölt, majd elbúcsúzott és kilépett a boltból. A liftig jutott el a bevásárlóközpont emeletén, amikor beléje hasított a felismerés: végzetes hibát követne el, ha lájkolná az ékszerbolt oldalát! Hiszen leendő menyasszonya is fent van a közösségi oldalon és azonnal látná barátja időfolyamán, hogy az bejelölt egy ékszerboltot! Nem kell nagy logikai készség ahhoz, hogy összerakja a képet és a meglepetés csúfosan meghiúsuljon!
Az ügyfélkezelés buktatói
Hogy a csudába követhet el ilyen hibát egy ékszerbolti eladó?! – döbbent meg Márk. Ha lelkiismeretesen végezné a munkáját, akkor szem előtt tartaná, milyen érzékeny területen dolgozik. A kereskedelemnek ez a szegmense óriási diszkréciót követel a résztvevőktől. Az eladó képes lenne elrontani a lánykérést, mert nem gondolta át azt, ami szakmájának sarokköve. Nem szabad lebuktatnia a jegygyűrűt vásárlókat sem Facebook-lájkokkal, sem meggondolatlanul kiküldött hírlevelekkel. Ebben az üzletágban a teljes ügyfélkezelést, minden telefonhívást és e-mail értesítést megkülönböztetett figyelemmel kell kezelni. Ha szakmájának kiemelkedő képviselője lenne az eladó hölgy (és persze a bolt vezetője, aki betanította őt), akkor megkérdezné, mikorra tervezi a kedves vásárló a lánykérést és beállítana magának egy emlékeztetőt néhány nappal későbbre, hogy megkérdezze, jól sikerült-e a nagy esemény. Remélhetőleg igen lesz a válasz – és egy ilyen fokú figyelmességet a meghatódott vőlegény majdnem biztosan egy újabb vásárlással fog meghálálni és a karikagyűrűt is itt veszi majd meg. Abból viszont egyből kettőt is.És hogy mi a tanulsága Márk (egyébként valóban megtörtént) esetének? Az eladó saját magát zárta ki egy közel biztos jövőbeli üzletből. Figyelmetlenségével alaposan elpuskázott egy üzleti lehetőséget. (Szerencsére a lánykérést nem sikerült tönkretennie!)
Figyelmességet és üzleti érzéket nem adhatunk, de ha tanul az esetből, akkor a későbbiekben nagy segítséget jelenthet neki egy jó CRM rendszer, amiben az ügyfélkezelés flottul megvalósítható. Így legközelebb már ő maga figyelmeztetheti a következő jegygyűrű vásárlót, hogy törölje ki a böngészés előzményeit, nehogy lebukjon a kedvese előtt egy felpattanó jegygyűrű ajánlattal!
És eszébe sem jut majd lájkot kunyerálni a lánykérés előtt…